Nieuw Leven voor Indiaas eten in The Pepper Trail | The Pepper Trail

Nieuw Leven voor Indiaas eten in The Pepper Trail

De Indiase keuken krijgt een nieuw leven in The Pepper Trail, een nieuw chique restaurant op de bruisende Rotterdamse Kruiskade. Daar zorgt de speciaal uit New Delhi over-gelogen chef Sanjay Vahl voor smakelijke wonderen.

Eten in The Pepper Trail is als op resi gaan. De culinaire pret begint er al bij de in de bar geserveerde amuse, een zaligfris hapje met Indiaas straatvoedsel. En de pret eindigt pas uren later, opnieuw in de bar, met een exxlisive gin-tonic die door de chef met kruiden wordt bereid.

En in de tussenliggende uren aan tafel in het luxe ingerichte restaurant: een tafel col gerechten als in huis gemaakt naanbrood, zalam, kip met saffraan, een curry van lam en bloemkool. Te bestellen in speciale menu’s van de chef, maar ook a la carte. En vergeet de chapati niet. Dat is pas echt eten zoals het bij ons thuis in India wordt gegeten. Chef-kok Sanjay Bahl legt grijnzend aan tafel uit hoe hij iets heeft bereud: het blijkt een hele belevenis.

The Pepper Trail is het geesteskind van Payal Moharir uit Zoetermeer en haar man, samen eigenaren van een succesvol internationaal ictbedrijf. Met het openen van hun eigen zaak maken zij een langgekoesterde droom waar. Vorig jaar zeiden mijn man en ik na lang dromen tegen elkaar: ‘En nu gaan we er echt voor. Want we zagen een kans. Het Indiase eten zoals dat in India wordt bereid is in Nederland niet aanwezig. In Londen en New York wel, daar wordt Indiaas eten in een modern jasje geserveerd. Maar hier gebeurt dat nog niet. De restaurants zijn hier eigenlijk verouderd.

Dus is The Pepper Trail westers modern en dtijlvol, maar nagenoeg neutraal ingericht, met maar een enkel Indiaas accent. Het interrieur kan zo naar Dubai, Los Angeles en London worden getransporteerd. Dat treft: The Pepper Trail moet na Rotterdam verrijzen in andere steden, waaronder in Amsterdam en op andere plekken in Europa. Ook dar wil Payal een publiek trekken in het hogere segment.

“We willen drie tot vijf Pepper Trails openen in de komende drie tot vijf jaar”. Payal: “Veel mensen denken vooral aan pittig eten als het over deze keuken gaat. Maar dat is helemaal niet zo. De smaak is juist verfijnd. Dat laten wij onze gasten proeven”.